L o a d i n g . . .
fitpic.ir   فیت پیک
1403-07-07

فلکس ویلر | بیوگرافی و افتخارات این قهرمان به یاد ماندنی

کنت فلکس ویلر بدنساز حرفه ای بازنشسته و از نامداران این رشته است . وی متولد فرسنو در ایالت کالیفرنیا امریکا می باشد . این بدنساز حرفه ای در سال ۱۹۶۵ میلادی متولد شده و ساکن امریکاست . در زمان خودش وی رکورددار قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک بود . آرنولد شوارتزنگز وی را از بزرگترین بدنسازانی می داند که تا کنون دیده است . رونی کلمن هم او را برترین رقیب خود می داند . همچنین فلکس ویلر را سلطان تقارن عضلات بدن نیز می دانند .

سرگذشت فلکس ویلر

فلکس ویلر در سال ۱۹۹۴ دچار یک حادثه رانندگی هولناک شد . شرایط به گونه ای بود که امکان داشت او تا پایان عمر فلج شود . بعد از این حادثه دچار افسردگی شد ولی دوباره به تمرین باز گشت و تمرینات را با شدت بیشتری در پیش گرفت و به سطح بالاتری از بدنسازی رسید . در سال ۱۹۹۹ مشخص شد که او دچار نوع خاصی بیماری کلیوی ارثی می باشد . او در سال ۲۰۰۰ رسما از مسابقات حرفه ای کناره گیری کرد ولی تا سال ۲۰۰۳ در مسابقات شرکت کرد . البته وی سال ۲۰۱۷ نیز دوباره در مسابقات مستر المپیا شرکت کرد و به مقام پانزدهم رسید . او در سال ۲۰۰۵ نیز برای نبرد نمایشی در مسابقات آرنولد کلاسیک حضور داشت . فلکس ویلر پس از بازنشستگی شروع به فراگیری هنرهای رزمی مثل تکواندو و آیکیدو کرد .

مسابقات فلکس ویلر

فلکس ویلر در مجموع در چهل و یک مسابقه از سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۱۷ شرکت کرد . حاصل این مسابقات شش قهرمانی آماتوری و شانزده قهرمانی حرفه ای می باشد . ویلر یکی از ورزشکارانی است که با وجود تداوم زیاد موفق به فتح مسابقات مستر المپیا نشد . در دورانی که بالاتر از رونی کلمن افسانه ای قرار می گرفت ، دوریان یتس آماده را نمی توانست شکست دهد . در آن سال ها ویلر ورزشکاران بزرگی را شکست داد . مانند شاون ری ، رونی کلمن ، دکستر جکسون ، کوین لورون ، لی پریست و بسیاری دیگر . اما هیچگاه موفق نشد مقام قهرمانس مستر المپیا را کسب کند . وی سه بار به مقام دوم مسابقات مستر المپیا دست یافت . وی در سال ۲۰۱۷ و بعد از ۱۷ سال دوباره به مسابقات مستر المپیا بازگشت . او با ۵۱ سال سن به مقام پانزدهم دست یافت .

مشخصات ویلر :

مشخصات فیزیکی سلطان تقارن بر روی استیج مسابقات به شرح زیر بوده است .

قد : ۱۷۹ سانتیمتر

وزن : ۱۲۵ کیلوگرم ( حداکثر غیر مسابقاتی )

وزن مسابقاتی : ۱۰۹ کیلوگرم

دور بازو : ۵۸٫۵ سانتیمتر

دور ران : ۸۰ سانتیمتر

دور سینه : ۱۳۸ سانتیمتر

مسابقات آماتوری ویلر

ویلر در نیروی پلیس مشغول به فعالیت بود و بعد از مدت کوتاهی تمام تمرکز خود را بر روی بدنساز حرفه ای شدن گذاشت . وی اولین بار در مسابقه ای در سال ۱۹۸۳ شرکت کرد . اما اولین مسابقه سطح بالایی که مقام آورد مسابقات جوانان امریکا بود . او در آن مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت . کسب یک جام برای فلکس تا سال ۱۹۸۹ زمان برد . اولین جام او مسابقات NPC کالیفرنیا بود . وی در سال ۱۹۹۳ در مسابقات حرفه ای IFBB شرکت نمود و با کسب مقام قهرمانی وارد دنیای حرفه ای شد.

فلکس ویلر از انعطاف بدنی بالایی برخوردار بود و این به خاطر ورزش های رزمی وی در دوران جوانی بود . این انعطاف بدنی در حدی بود که می توانست حرکت انشعاب ( Split ) را انجام دهد . به همین خاطر بود که او به این اسم شناخته میشد . وی را فردی مغرور و با اعتماد به نفس بیش از حد می شناسند . بسیاری دلیل این رفتار را دوران کودکی سخت او می دانند .

قطع پای فلکس ویلر

وی همچنین به عنوان مدیر رسانه و روابط عمومی یک شرکت تغیه ورزشی در آمریکا مشغول به فعالیت است . در سال ۲۰۰۷ وی در مصاحبه ای با راد لبه شرکت نمود . این مصاحبه برای مجموعه افسانه های بدنسازی بود . این مجموعه در نشریه Ironman به انتشار رسید . در سال ۲۰۱۹ و در میان بهت همگان پای راست او به دلیل مشکل در سیستم عروقی گردش خون توسط پزشکان قطع گردید . در آن سال فلکس ویلر با انتشار عکسی در بیمارستان همه را غافلگیر کرد . در آن عکس ویلر از پاهای خود بر روی تخت بیمارستان عکس گرفته بود . در آن عکس یک پای وی قطع شده بود .

کودکی و نوجوانی فلکس ویلر

فلکس ویلر در کودکی فقر ، کودک آزاری و تمایل به خودکشی را تجربه کرد . وی در دوران مدرسه تجربه نارساخوانی را نیز دارد . ولی در ورزش به خصوص ورزش های رزمی بسیار عالی بود . او استعداد خودش در بدنسازی را در سنین نوجوانی تجربه کرد . این استعداد در پی تمرینات او در رشته وزنه بردازی شکوفا شد . او خود را در وهله اول یک رزمی کار و سپس یک ورزشکار پرورش اندام می داند .

قهرمانی های حرفه ای فلکس ویلر

آرنولد کلاسیک : ۱۹۹۳ ، ۱۹۹۷ ، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۰

گرندپری مجارستان : ۲۰۰۰

گرندپری آلمان : ۱۹۹۳

گرندپری فرانسه : ۱۹۹۳

IFBB حرفه ای ساحل جنوبی : ۱۹۹۵

IFBBشب قهرمانان : ۱۹۹۶

مسابقات حرفه ای دعوتی Ironman : 1993 ، ۱۹۹۵ ، ۱۹۹۷ ، ۱۹۹۸

IFBB حرفه ای فلوریدا : ۱۹۹۶

IFBB حرفه ای سن خوزه : ۱۹۹۷

IFBB شب قهرمانان : ۱۹۹۶

افتخارات آماتوری

۱۹۸۵ : کسب مقام نخست مسابقات جوانان امریکا

۱۹۸۷ : کسب مقام قهرمانی Rust Wanner

۱۹۸۹ : کسب مقام اول و قهرمان فهرمانان مسابقات کنترا کوستا ( Contra Costa Championship ) ، کسب مقام اول و قهرمان فهرمانان مسابقات NPC کالیفرنیا ، قهرمانی جام فرمانداری ،مقام پنجم مسابقات نیمه سنگین وزن ملی امریکا

۱۹۹۰ : کسب مقام پنجم مسابقات ملی جوانان NPC امریکا

۱۹۹۱ : کسب مقام دوم مسابقات ملی NPC و مسابقات قهرمانی NPC امریکا

۱۹۹۲ : کسب مقام قهرمانی در مسابقات قهرمانی NPC امریکا


ارسال نظر



نظرات



کامنتی ثبت نشده است