L o a d i n g . . .
fitpic.ir   فیت پیک
1403-01-12

ورزش برای افزایش قد و نکات و راهکارهای مربوط به آن

برداشت های اولیه ما تا حد زیادی تحت تأثیر قد ما قرار می گیرد که با قدرت، اعتماد به نفس، جذابیت و فرصت های شغلی مرتبط است، بنابراین، اگر برای رسیدن به قد ایده آل خود مبارزه کرده اید و به دنبال بهترین ورزش برای افزایش قد هستید، در اینجا چند تمرین قدرتمند وجود دارد که می توانید آن را امتحان کنید. حتی اگر فقط یک فعالیت برای افزایش قد انجام می دهید، به خاطر داشته باشید که ثبات، خواب زیاد و رژیم غذایی سالم چقدر مهم است! با این وجود، هرگز تأثیر ورزش در رشد قد را دست کم نگیرید. برای آشنایی بیشتر با بهترین ورزش برای افزایش قد، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا به دنبال بهترین ورزش برای افزایش قد سریع هستید؟

اگر در مورد ورزش برای افزایش قد و نحوه عملکرد آن فکر می کنید، بیایید در مورد تمرینات قد و ورزش افزایش قد بعد از 18 سالگی بیشتر بدانیم.

قد تحت تأثیر عواملی مانند: ژنتیک، سن و جنسیت است. در دوران بلوغ، صفحات رشد بسته می شود و افزایش قد را محدود می کند. به طور متوسط، مردها دیرتر جهش رشد را تجربه می کنند و پتانسیل قد کمی بیشتر از خانم ها دارند. در اصل باید گفت هورمون ها نقش مهمی در رشد دارند. تمرینات افزایش قد می تواند به طور غیرمستقیم از پتانسیل قد با ایجاد شرایط بهینه رشد حمایت کند. ورزش های تحمل وزن مانند آهسته دویدن، پریدن و شنا باعث تقویت سلامت استخوان ها می شود. اگر به طور منظم تمرینات کششی را برای افزایش قد انجام می دهید، به حفظ انعطاف پذیری و وضعیت بدنی مناسب کمک می کنید. تغذیه کافی، خواب و اجتناب از عواملی که مانع رشد می شوند مانند سیگار کشیدن، به دستیابی به پتانسیل قد ژنتیکی شما کمک می کند. شما می توانید با مراجعه به مربیان باشگاه بدنسازی پارت نوین از آن ها برای دریافت تمریناتی که مرتبط با افزایش قد هستند کمک بگیرید.

عوامل توقف رشد قد

در حالی که تمرینات رشد قد مهم هستند، عوامل دیگری نیز وجود دارند که ممکن است بر رشد قد شما تأثیر بگذارند. این موارد به شرح زیر است:

ژنتیک

ژنتیک یک عامل اساسی در قد شما است. قد والدین و اعضای نزدیک خانواده شما می تواند بینشی در مورد قد بالقوه شما ارائه دهد. در حالی که ژنتیک محدوده ای را تعیین می کند، عوامل دیگری مانند انجام ورزش برای افزایش قد در باشگاه، در رسیدن به حداکثر پتانسیل افزایش قد نقش مهمی را ایفا می کنند.

هورمون ها

هورمون ها، به ویژه هورمون های رشد، نقش مهمی در رشد قد دارند. در دوران کودکی و نوجوانی، بدن هورمون‌های رشد ترشح می‌کند که صفحات رشد را در استخوان‌ها تحریک می‌کنند و در این سن باید ورزش برای افزایش قد را انجام داد که بر قد نهایی تأثیر بگذارد.

تغذیه

تغذیه مناسب برای رشد سالم ضروری است. یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی از رشد استخوان و رشد کلی حمایت می کند. مصرف پروتئین کافی همراه با ورزش برای افزایش قد مهم است؛ زیرا بلوک های ساختمانی برای رشد بافت و استخوان را فراهم می کند.

جنسیت

تفاوت های جنسیتی بر الگوهای رشد قد تأثیر می گذارد. به طور کلی، مردان تمایل به جهش رشد دیرتر از زنان دارند. همچنین به دلیل اینکه صفحات رشد در استخوان هایشان معمولاً دیرتر بسته می شوند، پتانسیل قد کمی بیشتر از خانم ها دارند.

فعالیت بدنی

فعالیت بدنی منظم برای رشد مطلوب بسیار مهم است. تحمل وزن و ورزش هایی مانند: دویدن، پرش ضربدری و تمرینات مقاومتی به تحریک تراکم و استحکام استخوان کمک می کند. تمرینات کششی انعطاف پذیری بدن را حفظ می کنند و وضعیت بهتری را ایجاد می کنند که می تواند پتانسیل قد شما را به حداکثر برساند.

قومیت

قومیت می تواند در تغییر قد نقش داشته باشد. اقوام مختلف ممکن است به دلیل عوامل ژنتیکی و محیطی الگوهای رشد منحصر به فردی داشته باشند. این تغییرات تحت تأثیر عواملی مانند رژیم غذایی، ژنتیک و تفاوت های منطقه ای قرار دارند.

عوامل اجتماعی و اقتصادی

شرایط اجتماعی و اقتصادی می تواند به طور غیر مستقیم بر رشد قد تأثیر بگذارد. دسترسی به تغذیه مناسب، مراقبت های بهداشتی، تمرین افزایش قد در خانه و یک محیط حمایتی در دوران کودکی و نوجوانی می تواند به رشد و تکامل سالم کمک کند.

چند ورزش ساده برای افزایش قد

ورزش های مختلفی هستند که می توانند به افراد برای افزایش قد در باشگاه ورزشی سعادت اباد کمک کنند این ورزش ها عبارتند از:

  • پیلاتس
  • شنا كردن
  • یوگا
  • دوچرخه سواري
  • دویدن
  • بسکتبال
  • والیبال

پیلاتس ورزشی برای افزایش قد

پیلاتس یک ورزش محبوب برای افزایش قد است که بر بهبود انعطاف پذیری، قدرت و آگاهی بدن تمرکز دارد. این شامل یک سری حرکات کنترل شده است که عضلات مرکزی و سایر گروه های عضلانی را هدف قرار می دهد و باعث تراز مناسب و حرکت آگاهانه می شود. این ورزش برای افزایش قد بزرگسالان است و شما به راحتی می توانید با رفتن به باشگاه ورزشی آن را اجرا نمایید.

شنا كردن برای افزایش قد

شنا یکی دیگر از ورزش‌های محبوب و لذت ‌بخش مبتنی بر آب برای افزایش قد است که تمرینی را برای کل بدن ارائه می‌کند و در عین حال تجربه‌ای با طراوت و کم‌تأثیر را ارائه می‌دهد. شنا با درگیرکردن مفاصل و ماهیچه‌ها و افزایش هورمون رشد بر افزایش قد تأثیر می گذارد.

یوگا ورزشی برای رشد قد

یوگا یک تمرین باستانی است که حالت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن را برای ارتقای سلامت جسمانی، ذهنی و معنوی ترکیب می‌کند. حرکات کششی یوگا می تواند مؤثر بر افزایش قد باشد. شما می توانید با ثبت نام در باشگاه بدنسازی خصوصی این ورزش باستانی را انجام دهید و نگران افزایش قد خود نباشید.

ورزش هوازی دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک شکل لذت بخش و مؤثر از ورزش هوازی است، شما در باشگاه ورزشی شهرک غرب با رکاب ‌زدن باعث می شوید خون بیشتری به سمت پاها جریان ‌یابد که همین امر منجر به افزایش قد می‌ شود.

آهسته دویدن برای افزایش قد

آهسته دویدن یک شکل در دسترس از ورزش برای افزایش قد است که سبب افزایش رشد ساق پا می‌ شود. همچنین این ورزش به بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، سوزاندن کالری و افزایش استقامت کلی کمک می کند.

بسکتبال برای رشد قد

بسکتبال یک ورزش تیمی سریع است که شامل دریبل زدن، پاس دادن، شوت زنی و دفاع است. این یک تمرین عالی است که باعث کاهش فشار روی ستون فقرات و افزایش تولید هورمون رشد می ‌شود.

والیبال ورزشی دیگر برای افزایش قد

والیبال یک ورزش برای افزایش قد نوجوانان است که تأثیری مشابه با ورزش بسکتبال در افزایش قد دارد و روی رشد استخوان ‌ها و عضلات تأثیر می گذارد.

تمرینات آویزان

ورزش ‌های آویزان مانند کشش، تمرین ‌های تقویتی مؤثر بالاتنه برای افزایش قد هستند که عمدتاً عضلات پشت، شانه ‌ها و بازوها را هدف قرار می ‌دهند. این تمرینات برای انجام به یک میله بالای سر ثابت یا میله کششی نیاز دارند.

افزایش قد با طناب پرش

طناب پرش که به نام طناب زدن نیز شناخته می شود، یک تمرین ارتفاع محبوب و مؤثر بر افزایش قد است که موجب رشد استخوان ‌ها و عضلات می شود. وقتی که طناب می ‌زنید فشار بسیاری به ماهیچه ها و استخوان‌ ها وارد می شود و این موضوع، باعث رشد آن ها می گردد.

اجرای بارفیکس

حرکت بارفیکس باعث کشیده‌ شدن ستون فقرات و افزایش قد می‌شود. انجام این حرکت به جهت آویزان شدن از یک میله در طولانی مدت می‌تواند 3 سانتی ‌متر به قد شما اضافه کند. شما برای تأثیر بیشتر بارفیکس می توانید وزنه ‌ای را به کمک پاهایتان بلند کنید تا پایین‌ تنه‌ شما سنگین شود و یا پاهایتان را به شکل ضربدری قرار بدهید. 3 بار به مدت 30 ثانیه این حرکت را تکرار کنید و هر هفته در باشگاه ورزشی مدرن غرب تهران این زمان را بیشتر کنید تا از بارفیکس زدن نتیجه بهتری بگیرید.

بلند شدن قد با ژست مار کبری

حرکت مار کبری یک حرکت ملایم است که جلوی بدن، به ویژه قفسه سینه، شکم و شانه ها در آن کشیده می شود. همچنین ستون فقرات را تقویت می کند و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و به شما در افزایش قد کمک می کند. در این حرکت باید بر روی شکم خود، روی زمین دراز کشیده و دست ‌هایتان را به ‌اندازه عرض شانه باز کرده و روی زمین قرار دهید. حال بالاتنه خود را به شکل کمانی بلند کرده و 20 ثانیه در همین وضعیت بمانید. بدن را خوب بکشید و حداقل 5 تا 10 بار این ژست را تکرار کنید.

پل حرکتی برای افزایش قد

ورزش های متعددی برای افزایش قد وجود دارند؛ اما تعدادی از آنها همچون حرکت پل بسیار مشهورتر هستند. نحوه اجرای حرکت پل به این صورت است که باید دراز بکشید و دست‌ ها را به‌ شکلی صاف در کنار خود قرار دهید. پاها را خم کرده و به باسن خود نزدیک کنید به شکلی که کف پا کامل به زمین بچسبد. حال از راه فشار به پاشنه پا، باسن خود را بالا برده و 20 ثانیه در این حالت بمانید و پس از آن باسن را به‌ آرامی پایین بیاورید. همچنین شما قادر هستید برای حرکت بالا بردن لگن، پاهای خود را روی یک سطح بلند مانند نیمکت یا مبل قرار داده و باسن را بلند نمایید.

ژست کششی سوپر کبری

برخی از افراد ژست کششی سوپر کبری را با حرکت مار کبری اشتباه می گیرند، این ژست همان گونه که از نامش پیداست بسیار مؤثرتر از حرکت مار کبری می باشد و کشش بدن را تا حد زیادی افزایش می دهد. شما برای حرکت این ژست در باشگاه ورزشی باید روی زمین دراز بکشید و همانند حرکت مار کبری به‌آرامی روی دست‌هایتان بلند شوید. حال باید بدن خود را به شکل V در آورید، فقط باید سرتان را کاملاً به سمت بالا کشیده و گردنتان را از پشت خم نمایید. سپس 10 تا 20 ثانیه در همین وضعیت بمانید تا کاملاً کشش را حس کنید و این حرکت را حدود 10 بار تکرار نمایید.

تمرین ‌های پرشی بهترین راه برای رشد قد

ساده ‌ترین نوع تمرینات ورزشی برای افزایش قد، ورزش‌ های پرشی است. تمرینات پرشی به شما کمک می‌کنند تا سریع تر به اهداف خود برسید. شما با ورزش هایی همچون: تخته پرش، ترامپولین و حتی طناب زدن می توانید مسیر سریع تری را برای رشد قد طی کنید. هر چه نوع حرکت و تعداد پرش ها مداوم و بیشتر باشد، احتمال اینکه پاهای شما بلندتر شود بسیار است.  با داشتن سالن ترامپولین جداگانه می تواند، فضایی آرام و متمرکز را برای اجرای تمرینات پرشی شما فراهم کند.

حرکت دیپ راهی برای افزایش قد

یکی از حرکاتی که می تواند به عنوان عاملی برای رشد قد بزرگسالان باشد دیپ است. این حرکت، راهی آسان برای رشد بالاتنه است. برای انجام حرکت دیپ شما باید پشت به یک نیمکت، مبل یا صندلی قرار گرفته و دست ‌های خود را روی آن قرار دهید. پاشنه پا به کف زمین چسبیده و خیلی آرام بالا و پایین بروید.

حرکت ضربدری پرش

اجرای ورزش برای افزایش قد شامل حرکات پرشی هم می شود، این حرکات شما را با سرعت بیشتری به هدف می رسانند. یکی از این حرکات، حرکت پرش ضربدری است که شما باید بایستید و دست ‌و پای مخالف را به هم نزدیک کرده به گونه ای که زانو و آرنجتان به هم برخورد کند، شما باید این حرکت را حداقل 8 بار تکرار نمایید.

حرکات رول آپ پیلاتس

یکی از تمرینات افزایش قد، حرکات رول آپ پیلاتس است که عضلات مرکزی بدن را تقویت می کند و در عین حال انعطاف پذیری و تحرک ستون فقرات را بهبود می بخشد. این حرکات روی عضلات بلند، ماهیچه ‌های بزرگ، استخوان‌ ها، رباط‌ ها و… تأثیر زیادی می ‌گذارند. رول‌آپ پیلاتس تنها یک نمونه از این حرکات است. برای اجرای این حرکت شما روی زمین دراز بکشید و دست ‌ها را کنار بدن قرار دهید. سپس پایین ‌تنه را از ناحیه کمر بلند کرده و به ‌صورت خود نزدیک نمایید. در این حرکت هر چه کشش بدن بیشتر باشد، تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

حرکت کششی رو به جلو

یکی از ورزش‌هایی که برای رشد قد کودکان مناسب است، حرکات کششی است. حرکت کششی رو به جلو برای لمس‌کردن پا با انگشتان دست و افزایش رشد پایین ‌تنه است. برای اجرای این حرکت، شما باید روی زمین بنشینید و با کشیدن بدن و انگشتان دست، سعی کنید انگشت پای خود را لمس نمایید. فراموش نکنید که پا باید کاملاً صاف و کشیده باشد. اجرای این حرکت در باشگاه بدنسازی غرب تهران، در ابتدا برای کودکان سخت خواهد بود و بعد از کمی تکرار برایشان عادی خواهد شد.

بهترین تایم ورزش برای رشد قد

قد در درجه اول تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و هورمونی است و از یک الگوی قابل پیش بینی در مرحله رشد و تکامل زندگی فرد پیروی می کند. به طور کلی افزایش قد در دوران کودکی و نوجوانی با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. در اینجا سنین تقریبی وجود دارد که در آن افزایش قد معمولاً برای مردان و زنان متوقف می شود:

برای مردان: افزایش قد معمولاً در سنین 18 تا 21 سالگی متوقف می شود. با این حال، در برخی موارد، افزایش قد در نواحی غضروف در انتهای استخوان ها ممکن است کمی دیرتر، تا حدود 25 سالگی جوش بخورند.

برای زنان: افزایش قد معمولاً در سنین 16 تا 18 سالگی متوقف می شود. مانند مردان، ممکن است تغییراتی وجود داشته باشد و در برخی موارد، صفحات رشد ممکن است کمی دیرتر، در حدود 20 سالگی بسته شوند.

توجه به این نکته مهم است که این محدوده های سنی تقریبی هستند و می توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. ژنتیک نقش مهمی در تعیین پتانسیل قد افراد دارد و عوامل محیطی و تغذیه در دوران کودکی و نوجوانی نیز بر رشد کلی تأثیر می گذارند.

شما می توانید جهت ورزش برای افزایش قد کودکان خود، آن ها را در باشگاه بدنسازی پارت نوین ثبت نام نمایید و دیگر هیچ گونه نگرانی از این موضوع نداشته باشید. این باشگاه به گونه ای طراحی شده است که انگیزه بسیاری را در اختیار یوزرهای خود برای انجام تمرینات گوناگون قرار می دهد.

چگونه بعد از بلوغ قد را افزایش دهیم؟

در حالی که قد در درجه اول توسط ژنتیک تعیین می شود و تا حد زیادی در مرحله رشد و تکامل رخ می دهد، هیچ روش تضمینی برای افزایش قابل توجه قد پس از بلوغ وجود ندارد. با این حال، برخی از عوامل ممکن است وضعیت و ظاهر کلی شما را بهینه کنند و سبب رشد قد شما گردند. این عوامل عبارتند از:

حفظ وضعیت بدنی خوب: بایستید و صاف بنشینید تا وضعیت خود را بهبود بخشید. وضعیت بدنی خوب می تواند شما را قد بلندتر و با اعتماد به نفس بیشتر نشان دهد.

به طور منظم ورزش کنید: ورزش برای افزایش قد بعد از بلوغ این روش است که در تمریناتی شرکت کنید که بر کشش و قدرت مرکزی تمرکز دارند.

رژیم غذایی متعادل: اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی ضروری به خصوص در طول سال های رشد دارید. یک رژیم غذایی سالم از رشد مناسب استخوان و عضله حمایت می کند.

خواب کافی: هر شب به اندازه کافی بخوابید. در طول خواب، بدن هورمون های رشد ترشح می کند که برای رشد و تکامل مناسب ضروری هستند.

از عواملی که مانع رشد می شوند اجتناب کنید: برخی عوامل مانند سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل و تغذیه ناکافی می توانند به طور بالقوه مانع رشد مطلوب در دوران نوجوانی شوند.

باشگاه بدنسازی پارت نوین با مربیان فدراسیونی منتظر شماست تا به شما در ارائه ورزش هایی برای افزایش قدتان کمک کند. شما می توانید برای ثبت نام در این باشگاه به وب سایت باشگاه بدنسازی بانوان تهران مراجعه نمایید.

ورزش برای افزایش قد بعد از بلوغ چیست؟

اصولا بعد از بلوغ شما صفحات رشد شما بسته می شوند؛ اما با ورزش هایی مانند والیبال، بسکتبال، یوگا و… می توانید افزایش قد را تجربه کنید.

چه عواملی باعث توقف رشد قد در افراد می شوند؟

عواملی همچون: تغذیه، خواب ناکافی، تغذیه نامناسب، هورمون، ژنتیک و… باعث می شود تا رشد قد در افراد متوقف شود.

ورزش هایی که به رشد قد کمک می کنند کدامند؟

ورزش هایی همچون: دوچرخه سواری، پیلاتس، شنا، دویدن و… می توانند در افزایش قد به افراد کمک کنند.

بهترین راه برای افزایش قد کودکان چیست؟

اگر می خواهید خاطری آسوده از رشد قد کودکان خود داشته باشید، باید آن ها را در باشگاه بدنسازی ثبت نام نمایید تا با برنامه مربیان باشگاه به آرامی قدشان افزایش پیدا کند.

در چه سنی صفحات رشد در مردان و زنان بسته می شوند؟

صفحات رشد در زنان بین 16 تا 18 سالگی و در مردان بین 18 تا 21 سالگی بسته می شوند، البته این تایم می تواند کمی متفاوت هم باشد.


ارسال نظر



نظرات



کامنتی ثبت نشده است